Õpiränne Taanis: kuidas reisiks põhjalikult ette valmistuda

Tartu Kunstikooli vilistlane Reti käis sel kevadel õpirändes Taanis WiredFly stop-motion stuudios. "Kuna möödunud sügisel olin ma praktikal Eesti nukufilmi stuudios, siis paljut ma juba teadsin. Mida ma aga seekord uut proovida sain, oli karakteri loomine kasutatud materjalidest. See oli ka esimene kord, kui ma lõin inimtegelast koos riiete ja pisidetailidega.  Peale tegelase tegin ma ka palju raamatuid, kaste ja riiuleid. See töö kindlasti arendas mu loovust ja teadmisi materjalide kasutamise osas ning mu käelisi oskusi."


Tööpäev algas 9.30 ning kestis kella viieni. Lõunapausid olid 12-13 vahel. Peale lõunapausi ja enne koju minekut tuli juhendaja tööd üle vaatama ja tagasisidet andma. Vahepeal olenevalt tööst käis tagasiside ka jooksvalt päeva kulgedes.



"Nädalavahetusel käisin ma muuseumites ning avastasin Taani linna. Muuseumid mida külastasin olid Aros kunstimuuseum, Moesgaardi muuseum, Den Gamle By vanalinna muuseum. Soovitan kõiki neid muuseumeid tungivalt kõigile, kel on vähegi võimalust Aarhust kunagi külastada! Peale muuseumite külastasin ma ka Marselisborgi hirveparki ning uudistasin Aarhuse kesklinna."



"Taani juures meeldis mulle linna arhitektuur ja taani majade aiad, mis kevadel õitsema ja särama läksid. Üleüldiselt on Taani väga ilus riik ja ma soovin kunagi sinna kindlasti tagasi minna."



Reti soovitab kõigile Taani reisijatele oma kodutöö ühistranspordiga ära teha: "Soovitan enne Taani reisi tõmmata alla DBS või Midttrafik äpp ühistranspordi jaoks, sest see on mitu korda odavam, kui osta anonüümne rejsekort kaart. Ning kui sa just ei õpi, ela või tööta Taanis pikemat aega, siis pole võimalik transpordikaarti isiksustada, et odavalt pileteid saada. Taanis tuleb jälgida ka ühistranspordi puhul tsoone, sest ostetud piletiga saab vaid mööda kindlaid tsoone sõita. Näiteks Aarhuse linnas on kolm tsooni ja ma sõitsin tsoonide 303 ja 301 vahel, mis olid kesklinn ja linna lõunapoolne osa. Taanis on piletikontroll palju regulaarsem, kui Eestis, seega tuleb jälgida, et piletitega oleks kõik korras."

Ta lisab veel ka: "PALUN VÕTKE KAASA EESTI KOMME! (Taani põhiline kommi valik on lagrits ja kummikommid.)"



Kommentaarid