Õpiränne Tšehhis: ""Tartu, aga trammidega" on see, mis sai mitmeid kordi selle hubase linna kohta öeldud"

Tartu Kunstikooli vilistlane Ruuben käis õpirändes Tšehhis, kus te veetis pool aastat Střední škola umění a designu (SSUD) kunstikoolis.

"Olin Motion Design erialal. Õppisin väga palju animatsiooni kohta, kõike claymation-ist kuni Adobe After Effectsini. Lisaks õppisin hulga ka audio ja video maailmade kohta. Sain kõvasti praktikat igasuguste tehniliste vidinatega - helisalvestajad, kaamerad, palju erinevaid mikrofone, valgustused ja projektoreid. Programmidest õppisin kõige põhjalikumalt Adobe After Effectsi, aga ka Cinema 4D-d, Kritat, Adobe Auditioni, Davinci Resolve-i ja Tahoma 2D-d."

"Sõitsin hommikul kella 7:30 paiku kahe trammiga kooli (hommikuti käivad trammid iga 3-4min tagant). Koolis osalesin tundides - mulle pandi kokku eraldi tunniplaan, nii et sain käia ainult põnevates tundides - Animaton with 1E (Tahoma2D Claymation jms), Animation with 2E (Adobe After Effects), Animation with 4E (Cinema4D ja Krita), Video with 1E, Audio with 1E, Computer Graphics with 4E, Figure Drawing with 3E. See et mulle eraldi tunniplaan tehti oli väga hea süsteem, sest sain proovida ja õppida nii palju rohkem asju kui siis kui oleksin lihtsalt ühes klassis käinud. Tavaliselt lõppesid tunnid kella 13 - 15 vahel ja sain koju minna. Kodutöid nendes tundides otseselt ei antud, aga olid suuremad projektid millega oli mõeldud, et õpilane ka kodus tegeleb."

Ruuben on rahul, et sai õpirändes viibides ka päris palju riigi sees ringi reisida: "Kuna Brno on nii lähedal paljudele suurematele linnadele, nt Viin, Praha, Bratislava, siis sain nendes kõigis isegi mitu korda käia."

Ruuben tunnistab, et kuna koolis antud projektid olid kõik nii põnevad, siis tegeles ta suure osa enda vabast ajast nendega.

"Mulle meeldis külastatud riigi juures kõige rohkem see linn kus ma olin. Brno on nii mõnusalt rahulik ja meenutab mulle kõige paremas mõttes Tartut. "Tartu, aga trammidega" on see, mis sai mitmeid kordi selle hubase linna kohta öeldud. Brno ühistransport on lihtsalt suurepärane, vanalinn on täis lahedat arhitektuuri, inimesed naeratavad koguaeg ja igal pool on kebaabi."

suurim kebab eales - Ruuben

"Kui tahate vaadata, mida ma enda õpirändel veel tegin siis võite siia pilgu SIIA peale visata."

"Veel soovitan kindlasti arvestada sellega, et kui oled huvitatud ka SSUD kooli minemisest, siis üks suurimaid raskusi oli keelebarjäär. Kuna selles koolis ei ole tavaline, et tuleb Erasmuse õpilane (ma olin esimene), siis paljudel õpetajatel ei ole head inglisekeele oskust ja enamus tunnid on 95% tšehhikeelsed. Soovituslik on enne natuke tšehhi keelega tuttavaks saada."




Kommentaarid